Wykreślenie hipoteki przymusowej dotyczącej zaległości podatkowych i opłat
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 790)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 206, poz. 1827)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r., o ordynacji podatkowej (teks jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 201)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zapłaconej należności zabezpieczonej hipoteką przymusową lub zastawem skarbowym,
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zobowiązania podatkowego (zaległości podatkowych), kosztów upomnienia, kosztów egzekucyjnych, zabezpieczonych hipoteką przymusową lub zastawem skarbowym,
- Aktualny skrócony odpis z księgi wieczystej
- Dowód spłaty hipoteki
Forma załatwienia sprawy: wydanie zaświadczenia
Opłata skarbowa: wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej
w wysokości 17,00 zł
Termin załatwienia sprawy: zaświadczenia wydawane jest w ciągu 7 dni
Komórka odpowiedzialna: Referat Budżetu i Finansów
Wniosek należy składać na dzienniku podawczym tutejszego urzędu.
Nr telefonu: (12) 388 57 40 w. 22, 28
Godziny pracy: pon.9.00-18.00, wt-czw. 8.00-16.00, pt. 8.00-15.00
Wniosek o wydanie zaświadczenia dot. wpisu hipotecznego - pobierz