Wykreślenie hipoteki przymusowej dotyczącej zaległości podatkowych i opłat


Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 6 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 790)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 206, poz. 1827)

- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r., o ordynacji podatkowej (teks jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 201)


Wymagane dokumenty:

- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zapłaconej należności zabezpieczonej hipoteką przymusową lub zastawem skarbowym,

- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zobowiązania podatkowego (zaległości podatkowych), kosztów upomnienia, kosztów egzekucyjnych, zabezpieczonych hipoteką przymusową lub zastawem skarbowym,

- Aktualny skrócony odpis z księgi wieczystej

- Dowód spłaty hipoteki


Forma załatwienia sprawy: wydanie zaświadczenia


Opłata skarbowa: wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej
w wysokości 17,00 zł

Termin załatwienia sprawy: zaświadczenia wydawane jest w ciągu 7 dni

Komórka odpowiedzialna: Referat Budżetu i Finansów


Wniosek należy składać na dzienniku podawczym tutejszego urzędu.

Nr telefonu: (12) 388 57 40 w. 22, 28

Godziny pracy: pon.9.00-18.00, wt-czw. 8.00-16.00, pt. 8.00-15.00


Wniosek o wydanie zaświadczenia dot. wpisu hipotecznego - pobierz